onsdag 11 november 2009

Hur det gått under utbildningen

Jag har alltid sett mig själv som väldigt oteknisk, men under de senaste åren har jag bestämt mig för att utmana min egen självbild, på många olika sätt. Den här terminen har gett mig många möjligheter till det; jag har bestämt mig för att lära mig de här grejerna som jag tidigare ansett vara för svåra. Det har också gått bra.

Det var inte helt lätt med Flash-tekniken. Både InDesign och XHTML hade jag ett litet humm om innan, det här med animation var helt nytt för mig. Mycket att få in i huvet på kort tid. Lägg till detta att jag inte är någon särskilt duktig tecknare. Jag har därför lagt fokus på att lära mig själva tekniken och få den att fungera; inte att göra snygga teckningar. Och det har nog varit en klok strategi, med tanke på hur mycket arbete det varit med att lära sig allt det tekniska. Ibland känner jag mig överdrivet frågvis och lite dum, men hellre det än att inte förstå. Det har gått lite väl fort ibland, och fortfarande är det mycket som är rörigt och oklart i mitt huvud, men jag jobbar vidare, och det hela känns positivt och ganska så roligt. Animationerna går framåt, och det är en klar tillfredsställelse i att få det hela att fungera.

1 kommentar:

Linnéa sa...

Bah... trodde jag skulle få ett hedersomnämnande för att jag varit din roddar-kompis i den båt vi suttit i denna vecka...