lördag 28 november 2009

Reflektioner kring projektarbetets första vecka

Veckans arbete har förflutit riktigt bra. Jag, Cecilia och Frida har haft ett väldigt gott samarbete - vi kompletterar varandra väl. Efter gemensamt faktasamlande (jag på SLBA, Cecilia på KB och Frida i P3:s arkiv) skrev jag ihop ett råmanus, som delades upp i tre delar, en per gruppmedlem. Sedan fick var och en bearbeta sin del efter eget behag, men merparten av originalmanuset behölls. Efter lite strul med bitrate och liknande fick vi snart ner våra respektive speakerröster på band (eller rättare, på wav) och började sätta ihop varsitt bildspel, med röst, ljudeffekter och musik som ackompanjemang. Slutresultatet känns väldigt fint, även om vi kanske kommer putsa ytterligare på det. Frida har gjort ett väldigt snyggt intro, Cecilia en lättfattlig och bra navigationsstruktur, och jag har skrivit ihop en lite mer utförlig version av berättartexten för läsbruk på den tilltänkta sajten.

Det känns som att det har gått framåt med kunskaperna i Flash och Audacity. Jag känner mig mer och mer säker på programmen, och medan jag har jobbat med de blogguppgifter som snart publiceras här så har jag till och med börjat begripa hur man gör vettiga navigationsstrukturer, något jag tidigare tyckte var både klurigt och svårbegripligt. Så ja, det känns helt klart att man gör framsteg.

Inga kommentarer: